Akreditasyon çalışmaları kapsamında Fakültemiz Misyon, Vizyon, Kurumsal Amaç ve Hedefler ve Eğitim Programının Amaç ve Hedefleri (Yetkinlik/Yeterlikler) 14.12.2022 tarih ve 2022/9-2 sayılı Fakülte Kurulu Kararı ile güncellenmiştir. Tıp Fakültemizin Amaç ve Hedefleri Üniversitemizin 2023-2027 Stratejik Planı Amaç 1, Hedef 4 ilişkili olarak akreditasyon odaklı hazırlanmıştır.
KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLER
1. EĞİTİM:  |  
AMAÇ 1: Tıp eğitiminde, ahilik kültürü temelinde, ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda, yeterliğe dayalı kalite güvence sistemi ile öğrenci merkezli eğitim öğretim faaliyetlerini geliştirerek örnek alınan bir model oluşturmak.  |  
HEDEFLER  |  
1. Amaç ve Hedefler  |  
Hedef 1.1. Dış ve iç paydaşlarımızın geniş katılımı sağlanarak üniversitemizin stratejik planı ile uyumlu akreditasyon odaklı stratejik planının hazırlanması  |  
Hedef 1.2. Ulusal ve uluslararası program standartları, UÇEP 2020 ve TYYÇ ile program çıktılarının uyumunun gözden geçirilmesi  |  
2. Eğitim Programının Yapısı ve İçeriği  |  
Hedef 2.1. Programın evrelerine göre amaç ve hedeflerin gözden geçirilmesi ve program yeterlikleri ile ilişkilendirilmesi ve ilan edilmesi  |  
Hedef 2.2. Alt yapı ve kaynakları göz önüne alarak yeni ve etkili eğitim yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması  |  
Hedef 2.3. Öğrenen merkezli eğitim uygulamalarının her evrede yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi  |  
Hedef 2.4. Müfredatın yatay ve dikey entegrasyon yönünden gözden geçirilmesi eksikliklerin tamamlanması  |  
Hedef 2.5. Seçmeli programların çeşitliliğinin artırılması  |  
Hedef 2.6. Eğitime katkı verecek dış kurum ve kuruluşlar ile birlikte yapılacak etkinliklerin artırılması  |  
Hedef 2.7. Uzaktan eğitim ile verilen derslerin işleyişinin eğitim öğretim ve sınav yönergesinde tanımlanması  |  
Hedef 2.8. Eğitim programının davranış, insan bilimleri ve sosyal bilimler bileşenlerinin program yeterliliklerini karşılayacak şekilde yapılandırılması  |  
3. Öğrencilerin Değerlendirilmesi  |  
Hedef 3.1. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin evreler için belirlenen amaç ve hedefleri ölçer nitelikte olmasının sağlanması  |  
Hedef 3.2. Ölçme-değerlendirme yöntemlerinin öğrenmeyi destekleyen ve yeterlik temelli güncel yöntemlerle geliştirilmesi  |  
Hedef 3.3. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin öğrenme sürecindeki gelişimi gösteren öğrenci merkezli uygulamalarla geliştirilmesi  |  
4. Öğrenciler  |  
Hedef 4.1. Eğitim programının hedefleri, yapısı, özellikleri, kurumsal insan gücü ve altyapısına uygun öğrenci sayısının belirlenmesinde esas alınacak raporun hazırlanması  |  
Hedef 4.2. Öğrencilerin klinik öncesi sorumluluklarının belirlendiği yönergenin güncellenmesi ve eğitim rehberine eklenmesi  |  
Hedef 4.3. Öğrencilerin klinik uygulama kurulları ve intörnlerin klinik eğitim ortamlarındaki görev ve sorumluluklarını tanımlayan yönergenin güncellenmesi ve eğitim rehberine eklenmesi  |  
Hedef 4.4. Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulu’nun öğrenci temsiliyetinin nitelik ve etkinliğinin artırılması  |  
Hedef 4.5. Akademik ve sosyal danışmanlık sisteminin etkinliğinin artırılması  |  
Hedef 4.6. Tıp Fakültesi öğrencilerine yönelik kariyer planlama etkinlikleri sayısının artırılması  |  
Hedef 4.7. Öğrenci ve öğretim üyelerinin birlikte olacağı sosyal, kültürel ve sanatsal aktivitelerin arttırılması  |  
Hedef 4.8. Tıp Fakültesi öğrenci topluluğu sayı ve çeşitliliğinin öğrencilerin gereksinimine uygun olarak artırılması  |  
Hedef 4.9. Tıp Fakültesi öğrenci toplulukları ile yapılan bilimsel toplantıların sayısı ve öğrenci katılımının artırılması  |  
Hedef 4.10. Ulusal uluslararası öğrenci hareketliliğinin arttırılması  |  
5. Program Değerlendirme  |  
Hedef 5.1. Program değerlendirme sistemi etkinliğinin artırılması  |  
Hedef 5.2. Program Değerlendirme Komisyonu çalışma usul ve esaslarının yönerge haline getirilmesi  |  
Hedef 5.3. Gelişim sınavı uygulama ve değerlendirme esaslarının oluşturulması  |  
Hedef 5.4. Gelişim sınavı uygulama koordinatörlüğü oluşturulması ve eğitim almasının sağlanması  |  
Hedef 5.5. Benzer Tıp Fakülteleriyle işbirliği yapılarak gelişim sınavlarının uygulanması  |  
6. Akademik Kadro  |  
Hedef 6.1. Eğitim kaynaklı akademik personel iş yükü analizi uygulama esaslarının oluşturulması ve uygulanması  |  
Hedef 6.2. Akademisyen okulunun kurulması  |  
Hedef 6.3. Eğitici gelişim programı hazırlanması  |  
Hedef 6.4. Mesleki gelişim programı hazırlanması  |  
Hedef 6.5. Yurt dışı/ yurt içi araştırma, lisansüstü ve post doktora programlarına katılımın artırılması  |  
7. Altyapı ve Olanaklar  |  
Hedef 7.1. Eğitim Araştırma Hastanesi eğitim ortamlarının öğrencilerin hekimlik bilgi, beceri ve uygulamalarında yeterli deneyim kazanmalarını sağlayacak şekilde iyileştirilmesi  |  
Hedef 7.2. Öğrencilerin hekimlik bilgi, beceri ve uygulamalarında yeterli deneyim kazanmalarını sağlayacak klinik eğitim ortamlarının sağlanması  |  
Hedef 7.3. Yeni yapılacak Eğitim Araştırma Hastanesinin mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi standartlarını karşılaması için çalışılması  |  
8. Örgütlenme, Yönetim ve Yürütme  |  
Hedef 8.1. Eğitim yönetiminde yer alması gereken idari teknik ve sekreterlik ihtiyacının giderilmesi konusunda gelişme sağlanması  |  
Hedef 8.2. Başka bir Üniversitenin Tıp Eğitimi Anabilim dalından destek istenmesi/ Farklı Üniversitelerin Tıp Eğitimi Anabilim dalları ile işbirliği yapılması  |  
9. Sürekli Yenilenme ve Gelişim  |  
Hedef 9.1. Stratejik Planda bulunan hedeflerin ulusal akreditasyon standartlarını karşılamasının sağlanması  |  
Hedef 9.2. Ulusal akreditasyon standartlarında yer almayan fakültemizin vizyon ve misyonu ile ilgili standartların geliştirilmesi  |  
2. HİZMET  |  
AMAÇ 2: Kalite güvence sistemi zemininde kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanarak tüm bileşenleri ile hesap verebilir, sosyal sorumluluk temelinde bölgesel imkânları kullanarak sağlık hizmetini geliştirmek  |  
HEDEFLER  |  
Hedef 1. Toplumun sağlık göstergelerinin izlenerek ve analiz edilerek sorun, gereksinim ve gelişim alanlarının belirlenmesi  |  
Hedef 2. Toplumun sağlık sorun ve gereksinimlerini bölgesel imkânları da kullanarak karşılayacak sağlık hizmeti geliştirilmesi,  |  
Hedef 3. Sağlık hizmeti sunumunun hizmet, eğitim ve araştırma dengesi temelinde nitelikli, kanıta dayalı, maliyet etkin, hasta odaklı sürdürülmesi  |  
Hedef 4. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon (FTR) Hastanesinin JEOKAREM projesi çerçevesinde donanım, nitelikli insan kaynağı açısından geliştirilmesi  |  
Hedef 5. FTR Hastanesinde rehabilitasyon alanında sunulan sağlık hizmetinin nitelik ve nicelik açısından geliştirilmesi  |  
Hedef 6. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulama Araştırma Merkezinin geliştirilmesi  |  
Hedef 7. Sporcu Sağlığı ve Uygulama Araştırma Merkezinin kurulması  |  
Hedef 8. Pilot Sağlık projelerimiz çerçevesinde Sağlık Turizmi hizmetinin sunulmaya başlanması  |  
3. ARAŞTIRMA-GİRİŞİMCİLİK  |  
AMAÇ 3: Bölgesel kalkınma ve ihtisaslaşma pilot üniversite sağlık projeleri önceliğinde, disiplinler arası işbirliğini artırarak, ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel AR-GE çalışmaları yapmak, bilgi üretmek ve üretilen bilgiyi ürüne dönüştürmek.  |  
HEDEFLER  |  
Hedef 1. Fakültenin bilimsel araştırma AR-GE laboratuvarlarının donanım ve malzeme eksikliklerinin karşılanmasını sağlayacak sürdürülebilir bir mekanizmanın oluşturulması  |  
Hedef 2. Üniversite ve özellikle fakültede disiplinler arası sistematik etkileşim ve yaygın işbirliklerini sağlayacak mekanizmaların geliştirilmesi  |  
Hedef 3. Araştırma projesi başvuru sayısının %25 artırılması (BAP-TUBİTAK-AB vb)  |  
Hedef 4. Akademisyenlerle dış kaynaklı projelerin buluşturulacağı sürdürülebilir mekanizmanın oluşturulması  |  
Hedef 5. Ulusal ve Uluslararası endekslerde yer alan bilimsel yayın sayısının %25 artırılması  |  
Hedef 6. Akademisyenlerin araştırma-girişimcilik konularında mesleki gelişimlerine yönelik etkinliklerin artırılması  |  
Hedef 7. Araştırmacılara proje ve bilimsel makale yazım desteği sağlayacak mekanizmalar kurulması  |  
Hedef 8. Tıp Fakültemizin düzenlediği Ulusal Uluslararası bilimsel toplantı sayısının artırılması  |  
4. TOPLUMSAL KATKI  |  
AMAÇ 4: İç ve dış paydaşlarla işbirliği içerisinde toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak, üretilen bilimsel bilgiyi paylaşmak ve toplum yararına kullanmak.  |  
HEDEFLER  |  
Hedef 1. Sağlık okuryazarlığı alanında etkinlikler yapılması  |  
Hedef 2. Bağımlılık alanında toplumsal farkındalığı artıracak etkinlikler yapılması  |  
Hedef 3. Hasta ve hasta yakınlarına bulaşıcı ve kronik hastalıklara yönelik ve kanser erken tanısı için eğitim verilmesi  |  
Hedef 4. Bölgemizde görülen önemli hastalıkların hastalık yükü ve farkındalığı çalışmaları yapılması  |  
Hedef 5. Ulusal, bölgesel ve yerel nitelikli kurum, kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri ile sağlık alanında iş birliğinin arttırılması  |  
Hedef 6. Dezavantajlı gruplara ve çevresel duyarlılığa yönelik sosyal sorumluluk proje ve faaliyetlerinin artırılması  |  
Hedef 7. Pilot Üniversite Sağlık Projeleri alanında sağlık hizmeti sunumunun niteliği ve çeşitliliğinin artırılması  |  
Hedef 8. Pilot Üniversite Sağlık Projeleri alanında verilen sağlık hizmetlerine erişimin yaygınlaştırılması  |  
5. KURUMSAL GELİŞİM  |  
AMAÇ 5: Paydaşların katılımını sağlayarak, görev, yetki, sorumluluk ve işbirliği alanlarının belirlenmesi, değerlendirilmesi, kurumsal gelişimin sürekliliğinin sağlanması ve kurum aidiyetinin arttırılmasını kalite yönetim standartları çerçevesinde yürütmek.  |  
HEDEFLER  |  
Hedef 1. Ahilik kültür ve geleneğinin kurumsal gelişime katkıda bulunmasını sağlayan proje ve faaliyetler yapılması  |  
Hedef 2. Topluma, paydaşlarımıza ve üniversite adayı öğrencilere yönelik tanıtım faaliyetleri yapılması  |  
Hedef 3. Kurumsal kimliği geliştirecek ve aidiyeti artıracak etkinlik ve faaliyetlerin yapılması  |  
Hedef 4. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programımızın akreditasyonu için başvuru yapılması  |  
Hedef 5. Öncelikli dış paydaşlarımızın İç Kalite Güvencesi Sistemlerimiz ve işleyişleri hakkında farkındalık ve katılımlarının arttırılması  |  
Hedef 6. İç paydaşlarımızın İç Kalite Güvencesi Sistemlerimiz ve işleyişleri hakkında farkındalık ve katılımlarının arttırılması ve kurumsal kalite kültürünün geliştirilmesi  |