Kalite Politikamız | Yükseköğretim kalite güvence sistemini esas alan, ulusal ve uluslararası kalite yönetim sistemi standartlarını yerine getiren, sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımları benimseyen, kalite yönetim modellerini geliştirmek ve uygulamaktır. |
Eğitim-Öğretim Politikamız | Üniversitemizin eğitim-öğretim politikası aşağıdaki ilkelere dayanmaktadır. 1. Meslekî - Teknik Becerilerin Kazandırılması: Üniversitemizin tüm programlarında meslekî -teknik becerilerin kazandırılması esas alınmaktadır. Becerilerin kazandırılmasında yeterliğe dayalı eğitim anlayışı benimsenmekte, eğitim-öğretim önceden belirlenmiş yeterlikler doğrultusunda yapılmaktadır. Türkiye Yeterlikler Çerçevesi dikkate alınarak hazırlanan Bologna Bilgi Paketleriyle belirlenmiş olan yeterlikler ve bu yeterlikleri kazandırmaya yönelik öğretim ve değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir. 2. İnsanî Becerilerin Kazandırılması: Üniversitemiz öğrencilerine temel insanî beceri ve değerlerin kazandırılması hedeflenmiştir. Üniversitemizin tüm programlarında bulunan “Ahilik Kültürü ve Meslek Ahlakı” dersi kapsamında evrensel insanî becerilere ek olarak kültürümüzün temel değerlerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. 3. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Meslekî-Teknik ve insanî becerilerin kazandırılmasında öğrencilerin gelişim ve ihtiyaçları ile bireysel farklılıkları dikkate alınmakta; eğitim-öğretimin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğrencilerin görüş ve beklentileri önemsenmektedir. 4. Eğitim-Öğretimde Kapsayıcı Anlayış: Üniversitemizde kapsayıcılık ilkesi benimsenmiştir. Bu ilke gereği tüm öğrencilere eşit imkânlar sağlanmaktadır. Ayrıca dezavantajlı gruplara gelişimlerini destekleyici ilave hizmetler sunulmaktadır. 5. Eğitim-Öğretimde Kalite Güvence Sistemi: Üniversitemiz eğitim öğretim süreçlerinde yeterlik temelli kalite güvence sistemi benimsenmektedir. Bu kapsamda Üniversitemiz tarafından geliştirilen “Ahi Yeterliğe Dayalı Eğitim Portalı” (AYDEP) yüz yüze ve uzaktan eğitim süreçlerinde etkin şekilde kullanılmaktadır. 6. Hibrit Eğitim: Üniversitemizde eğitim-öğretim süreçlerinde koşullara bağlı olarak yüz yüze ve uzaktan eğitim modellerinin birlikte kullanılması benimsenmiştir. Üniversitemiz, uzaktan eğitim süreçlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine imkan sağlayan güçlü bir teknolojik altyapıya sahiptir. |
Araştırma-Geliştirme Politikamız | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinin araştırma-geliştirme politikası aşağıdaki ilkelere dayanır. 1.AR-GE Kültürü: AR-GE kültürünü her düzeyde geliştirmeyi ve yaymayı hedefler. 2.Bölgesel Kalkınma Odaklılık: Araştırma projelerinde bölgenin ihtiyaçlarına yönelik olarak bölgenin potansiyel ve dinamiklerini etkin kullanmayı hedefler. 3.Etik: Araştırma süreçlerinde ve proje çalışmalarında etik ilkeleri gözetir. 4.Etkililik/Verimlilik: Araştırma alt yapısının ve kaynaklarının geliştirilmesi ve kullanımında etkililik ve verimliğe önem verir. 5. Girişimcilik: Üniversitemiz, AR-GE faaliyetleri kapsamında sektörler arasında ortak çalışmalar yürütmeye yönelik iş birliklerini önemser. 6.İhtisaslaşma: Bölgede ekonomik potansiyeli yüksek olan tarım ve jeotermal alanlarına yönelik araştırmalara öncelik verir. 7. İş Birliği: Kamu-Üniversite-Sanayi ve diğer paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal katkı süreçlerine destek verir. 8. Katılımcılık: Araştırma ve eğitim bütünlüğünü gözeterek, öğretim elemanları ve öğrencilerin araştırma süreçlerine katılımlarını teşvik eder. 9. Multidisipliner Yaklaşım: Araştırma projelerinin desteklenmesinde disiplinler arası projeleri öncelik verir ve teşvik eder. 10. Yenilikçilik: Yenilikçi AR-GE projelerini teşvik eder ve destekler. |
Toplumsal Katkı Politikamız | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinin toplumsal katkı politikası aşağıdaki ilkelere dayanır. Sosyal Sorumluluk: Üniversitemiz toplumun farklı kesimlerine yönelik etkinliklerin yürütülmesinde sosyal sorumluluk ilkesini esas alır. Kapsayıcılık: Toplumsal katkı bağlamında yürütülen faaliyetlerde toplumun tüm kesimlerini gözeten kapsayıcılık ilkesini benimser. Çevresel Duyarlılık: Topluma yönelik faaliyetlerde çevresel faktörleri dikkate alır ve koruyup geliştirmeye özen gösterir. Kültürel Duyarlılık: Toplumsal katkı amaçlı faaliyetlerin yürütülmesinde bölgenin ve ülkenin kültürel değerlerini koruma ve geliştirmeyi esas alır. İhtiyaç Odaklılık: Toplumsal katkı odaklı faaliyetlerde bölgenin beklenti ve ihtiyaçlarına öncelik verir. Geliştirme ve Değer Katma: Yürüttüğü toplumsal katkı faaliyetleri ile toplumun birikimini geliştirmeye ve güçlendirmeye önem verir.
|
İnsan Kaynakları Politikamız | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinin insan kaynakları politikası aşağıdaki ilkelere dayanır.
|
Bilgi Güvenliği Politikamız | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinin Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Politikası aşağıdaki ilkelere dayanır.
|
Uluslararasılaşma Politikamız | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinin Uluslararasılaşma Politikası aşağıdaki ilkelere dayanır.
|
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Politikalar