Eğitim Programının Amaç ve Hedefleri

EĞİTİM PROGRAMININ AMAÇ VE HEDEFLERİ 

MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ PROGRAM ÇIKTILARI

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

YETKİNLİK ALANI-1 / MESLEKİ UYGULAMALAR

YETKİNLİK 1.1. SAĞLIK HİZMETİ SUNUCUSU

1   :Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.

2   :Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.

3   :Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.

4   :Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.

5   :Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.

6  :Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.

7   :Tanı, tedavi, takip  ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.

8   :Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

9   :Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.

10. Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verilerin mevcut düzenlemelere uygun şekilde dokümante eder, tıbbi ve adli kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapabilir.

YETKİNLİK ALANI-2 / MESLEKİ DEĞERLER VE YAKLAŞIMLAR

YETKİNLİK 2.1. MESLEKİ ETİK VE PROFESYONEL İLKELERİ BENİMSEYEN

11  :Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.

12  :Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.

13  :Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.

14  :Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.

15  :Ahilik geleneği ışığında mesleki etik değerlerin gelişimine katkıda bulunur, karşılaştığı sorunlara çözüm bulur ve mesleki etik ilkelere bağlı kalarak sorumluluklarını yerine getirir.

YETKİNLİK 2.2. SAĞLIK SAVUNUCUSU

16  :Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.

17  :Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.

18  :Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.

19  :Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.

YETKİNLİK 2.3. LİDER-YÖNETİCİ

20  :Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.

21  :Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.

YETKİNLİK 2.4. EKİP ÜYESİ

22  :Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

23  :Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.

24  :Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.

YETKİNLİK 2.5. İLETİŞİMCİ

25  :Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.

26  :Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.

27  :Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.

YETKİNLİK ALANI-3 / MESLEKİ VE BİREYSEL GELİŞİM

YETKİNLİK 3.1. BİLİMSEL VE ANALİTİK YAKLAŞIM GÖSTEREN    

28  :Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.

29  :Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.

30  :Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.

31  :Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.

32  :Akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanımının önemini kavrayarak hastaların tanı ve tedavisini planlar.

YETKİNLİK 3.2. YAŞAM BOYU ÖĞRENEN

33  :Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.

34  :Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.

35  :Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.

36  :Sorumluluğu altında bulunanların öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kişisel ve mesleki gelişimlerini destekler.

FaLang translation system by Faboba
© 2024, Kırşehir Ahi Evran University
Development Team