Amaç ve Hedefler

Üniversitemiz 2017-2021 Stratejik Plan Amaç 2 Hedef 2.1 İlişkili Olarak Hazırlanmıştır.

Hedef 2.1 Halihazırda eğitim-öğretim ve araştırma faaliyeti yürüten birimlerden 5 tanesinde ulusal veya uluslararası akreditasyon sağlanacaktır.

Performans Göstergesi 2.1.1: Akreditasyona sahip birim sayısı 

Strateji 2.1.1.1: Eğitim-öğretimde Bologna süreçlerine uyum sağlanacaktır.

Strateji 2.1.1.2: Araştırma merkezleri akreditasyon odaklı yapılandırılacak ve iyileştirilecektir.

Strateji 2.1.1.3: Birim/bölüm bazında akreditasyon çalışmalarına öncelik verilecektir.

Eğitim Programının Amaç ve Hedefler

Amaçlar

Tam zamanlı, yüz - yüze eğitim ile, programın temel amacı mesleğinde başarılı, çalışkan, açık görüşlü ve bilimsel araştırmalara odaklı hekimler yetiştirmektir. Entegre Sistem uygulanan Fakültemizde öğrencilerimiz koruyucu hekimlik ve önemli bölgesel sağlık problemleri hakkında eğitimlerini tamamlamaktadırlar. Öğrencilerimizin teknik cihazları etkin biçimde kullanmaları amaçlanmaktadır.

 Hedefler

Tıp eğitiminin hedefi; Çağdaş tıbbın temellerini öğrenmek, temel (tıp) dersleri ve disiplinler arası dersleri takım çalışması ve deneyim sağlayacak yetkinlikler ile öğrencilere sunmak, öğrenciye analitik düşünme yeteneği kazandırmak. Tıp bilimi alanında çağın gerekliliklerine uygun yeterli bir eğitim sağlamak.

 1.       EĞİTİM

AMAÇLAR: Tıp eğitimi programımızın ulusal-uluslararası standartlara eriştirilmesi ve yerel kültürel özellikler ve tamamlayıcı tedavi yöntemleri ile zenginleştirilmesi ile özgün bir tıp eğitim programı oluşturulması, akreditasyona hazır hale getirilmesi ve eğitim kaynaklarının tamamlanmasını sağlamak.

 HEDEFLER:

1. Amaç ve Hedefler

Hedef 1.  Program Yeterliliklerinin güncellenmesi.

Hedef 2.  Tıp eğitim programının güncel ulusal çekirdek eğitim müfredatına uygunluğunun düzenlenmesi.

Hedef 3. Tıp eğitim programının amaç ver hedeflerinin belirlenip duyurulması.

 2. Eğitim Programı

Hedef 1. Ders kurul ve staj kurullarının tanımlanması

Hedef 2. Eğitim modeli ve eğitim yöntemlerinin belirlenmesi

Hedef 3. Müfredat haritasının oluşturulması

Hedef 4. THSK il müdürlüğü ile görüşülerek saha ve gerçek hayat prevelansında staj planlaması ve uygulaması

Hedef 5. Bilimsel araştırma yöntemleri, kanıta dayalı tıp uygulamalarını içeren özel çalışma modüllerinin oluşturulması 

Hedef 6. Araştırma eğitim için model oluşturulacak ve yürürlüğe konulması

 3. Ölçme Değerlendirme

Hedef 1. Matris ve tipleriyle beraber ölçme değerlendirme yöntem ve ölçütleri belirlenecek

Hedef 2. Her ders kurulu ve staj kurulu hedeflerine göre çoklu değerlendirme yöntem ve gereçleri belirlenecek

Hedef 3. Geçerliliğin Güvenilirliğin tespit edildiği bir model hazırlanacak ve yürürlüğe konulacak

 4. Öğrenciler

Hedef 1. Öğrenci temsiliyeti için bir model oluşturulacak

Hedef 2. Akademik danışmanlık yönergesi hazırlanacak

Hedef 3. Öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerinin artırılması için çalışma yapmak

 5. Program Değerlendirme

Hedef 1. Program değerlendirme modeli oluşturup yönergesinin hazırlanması

 6. Öğretim Elemanları

Hedef 1. Eğitim yönetiminde yer alan öğretim üyelerinin görev ve sorumluluklarını tanımlanacak.

Hedef 2. Eğitici gelişim programı oluşturulacak ve yürürlüğe konulacaktır.

Hedef 3. Eğiticilerin eğitimi deneyimlerinin artırılması için çalışılması

 7. Eğitsel Kaynak Olanaklar

Hedef 1. Hazırlanan müfredata göre mekan ve donanım ihtiyaçlarının belirlenmesi.

Hedef 2. İntörn stajer görev ve sorumluluklarının belirlenmesi

 8. Yönetim ve Yürütme

Hedef 1. Eğitim yönetimi ve idari organizasyon şemasının yazılması.

 9. Sürekli Yenilenme ve Gelişim 

Hedef 1. Stratejik Plan koordinasyon kurulunun ve stratejik yönetim modelinin mevzuatının oluşturulması.

 10. Zayıf Yönlere Yönelik Hedefler

Hedef 1. Afiliasyon yönetmeliğinin eğitime yönelik iyileştirilmesinin sağlanması

Hedef 2. Öğretim üyesi sayısının artırılmasının sağlanması için çalışmalar yapılması

 2.       ARAŞTIRMA

AMAÇLAR: Farklı disiplinler arasındaki işbirliği olanaklarını arttırılması ve araştırma alt yapısının güçlendirilmesi ile etik yaklaşımı ön planda tutan bilimsel araştırmaların yapılması ve yayınlanmasını sağlamak.

 HEDEFLER:

Hedef 1. Akademik çalışma imkanlarının artırılmasının sağlanması

Hedef 2. Bilimsel araştırma projeleri için grant kuruluşları ve maddi destek imkânlarının artırılması

Hedef 3. Araştırmacıların etik değerler konusunda farkındalığının artırılması

Hedef 4. Araştırmacıların yaptıkları bilimsel araştırmaların ürüne-yayına dönüştürülmesi noktasında proje destek ofisi desteği sağlanması

Hedef 5. Diğer fakülte ve disiplinlerle bilimsel faaliyet iletişimini geliştirmek

 3.       SAĞLIK HİZMET SUNUMU

AMAÇLAR: Kamu hastaneleri birliği ve şehrin yönetim unsurları ile işbirliğini arttırmak ve fakültemize ait mükemmeliyet merkezleri oluşturmak sureti ile sağlık hizmetinin geliştirilmesi ve eğitime yönelik kullanımının sağlanması.

 HEDEFLER:

Hedef 1. Gelişmiş donanımlı FTR hastanesi kurmak ve geliştirmek

Hedef 2. Multidisipliner çalışacak "geleneksel ve tamamlayıcı tıp merkezi"ni kurmak

 4.       TOPLUMA HİZMET

AMAÇLAR: Toplum sağlığına katkı veren yerel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği içinde "sağlık okuryazarlığının" arttırılmasını sağlamak.

 HEDEFLER:

Hedef 1.  Hasta ve hasta yakınlarına kronik  (demans, şeker gibi) hastalıklara yönelik ve kanser erken tanısı için eğitim verilmesi

Hedef 2. Üniversitemiz yakın çevre ve bölgesine yönelik hastalık yükü ve farkındalık çalışmaları yapmak.

Hedef 3. Ulusal, bölgesel ve yerel nitelikli kurum, kuruluşlar ve sivil toplum örgütlerinin sağlıkla ilgili etkinlik, çalıştay, seminer vb. faaliyetlerinde işbirliğini arttırmak

Hedef 4. Sağlığa ilişkin sosyal sorumluluk proje ve faaliyetlerini arttırmak

 5.       KURUMSALLAŞMA VE BİLİNİRLİK

AMAÇLAR: Kurum kimliği ve ahilik geleneğini bütünleştirerek geliştirmek, ilgili tüm yerel ve ulusal kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapmak sureti ile uluslararası tanınırlığını sağlamak.

 HEDEFLER:

Hedef 1. Ahilik geleneğinin tıp mesleki etik kurallarına katkısını arttıracak projeler hazırlayıp uygulamak

Hedef 2. Ahilik haftası etkinlikleri çerçevesinde tıp fakültesi ile ilgili etik kurallarımızın tanıtımının yapılması.

Hedef 3. Yüksek dilimden öğrenci almak için Üniversite adaylarına yönelik tanıtım faaliyetlerini yapmak.

 2021 Yılı Tıp Eğitim program öğrenme çıktıları: bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

1   :Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.

2   :Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.

3   :Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.

4   :Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.

5   :Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.

6   :Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.

7   :Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.

8   :Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

9   :Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.

10  :Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.

11  :Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.

12  :Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.

13  :Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.

14  :Ahilik geleneği ışığında mesleki etik değerlerin gelişimine katkıda bulunur, karşılaştığı sorunlara çözüm bulur ve mesleki etik ilkelere bağlı kalarak sorumluluklarını yerine getirir.

15  :Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.

16  :Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.

17  :Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.

18  :Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.

19  :Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.

20  :Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.

21  :Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

22  :Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.

23  :Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.

24  :Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.

25  :Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.

26  :Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.

27  :Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.

28  :Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.

29  :Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.

30  :Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.

31  :Akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanımının önemini kavrayarak hastaların tanı ve tedavisini planlar.

32  :Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.

33  :Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.

34  :Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.

35  :Sorumluluğu altında bulunanların öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kişisel ve mesleki gelişimlerini destekler.

2021 Yılı Öncesi Tıp Eğitim program öğrenme çıktıları: bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

1 : İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi, işleyişi ve yapılanması konusunda gerekli tıbbi bilgiye sahiptir.

2 : Çağdaş hekimlik kriterlerine uygun bilgi, beceri ve davranışlara sahiptir.

3 : Kişilerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı koyar ve tedavi                                         

süreçlerini yönetir.

4 : Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirecek beceriye sahiptir.

5 : Hasta ve hastalıkları biyolojik, ruhsal ve toplumsal boyutlarıyla bir bütün olarak değerlendirir.

6 : Çevresel faktörlerin insan sağlığı üzerine etkilerini göz önünde bulundurur.

7 : Sağlık sistemi ve sağlık politikalarının birey ve toplum sağlığı üzerine etkilerini değerlendirir.

8 : Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik planlamalar yapar ve
bunları gerçekleştirir.

9 : Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din, ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın     mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.

10 : Bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak mesleki ve toplumsal değişimleri göz önünde bulundurur.

11 : Uygun bilgi kaynaklarının ve bilgi teknolojilerini etkin kullanabilir.

12 : Temel tıp bilgilerine eleştirel yaklaşır ve kanıta dayalı tıbbın ilkelerini benimser.

13 : Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurarak ekip çalışması yapar.