MİSYON
Yenilikçi eğitim yöntemleri ile ahilik kültür mirasının ilham verdiği mesleki etik değerleri ve kalite yaklaşımını benimsemiş, bilimsel araştırma yeterliğine sahip iyi iletişim kuran hekimler yetiştiren, toplum sağlığını önceleyen, nitelikli sağlık hizmeti sunan ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan bir kurumdur.
VİZYON
Ahilik kültürü ve evrensel değerler temelinde eğitim, araştırma ve hizmet modelini geliştirerek örnek alınan bir tıp fakültesi olmaktır.
AMAÇ VE HEDEFLER
(Tıp Fakültemizin Amaç ve Hedefleri Üniversitemizin 2022-2026 Stratejik Planı Amaç 1, Hedef 4 ilişkili olarak akreditasyon odaklı hazırlanmıştır).
1. EĞİTİM: |
AMAÇ 1: Tıp eğitiminde, ahilik kültürü temelinde, ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda, yeterliğe dayalı kalite güvence sistemi ile öğrenci merkezli eğitim öğretim faaliyetlerini geliştirerek örnek alınan bir model oluşturmak. |
HEDEFLER |
1. Amaç ve Hedefler |
Hedef 1.1. Dış ve iç paydaşlarımızın geniş katılımı sağlanarak üniversitemizin stratejik planı ile uyumlu akreditasyon odaklı stratejik planının hazırlanması |
Hedef 1.2. Ulusal ve uluslararası program standartları, UÇEP 2020 ve TYYÇ ile program çıktılarının uyumunun gözden geçirilmesi |
2. Eğitim Programının Yapısı ve İçeriği |
Hedef 2.1. Programın evrelerine göre amaç ve hedeflerin gözden geçirilmesi ve program yeterlikleri ile ilişkilendirilmesi ve ilan edilmesi |
Hedef 2.2. Alt yapı ve kaynakları göz önüne alarak yeni ve etkili eğitim yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması |
Hedef 2.3. Öğrenen merkezli eğitim uygulamalarının her evrede yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi |
Hedef 2.4. Müfredatın yatay ve dikey entegrasyon yönünden gözden geçirilmesi eksikliklerin tamamlanması |
Hedef 2.5. Seçmeli programların çeşitliliğinin artırılması |
Hedef 2.6. Eğitime katkı verecek dış kurum ve kuruluşlar ile birlikte yapılacak etkinliklerin artırılması |
Hedef 2.7. Uzaktan eğitim ile verilen derslerin işleyişinin eğitim öğretim ve sınav yönergesinde tanımlanması |
Hedef 2.8. Eğitim programının davranış, insan bilimleri ve sosyal bilimler bileşenlerinin program yeterliliklerini karşılayacak şekilde yapılandırılması |
3. Öğrencilerin Değerlendirilmesi |
Hedef 3.1. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin evreler için belirlenen amaç ve hedefleri ölçer nitelikte olmasının sağlanması |
Hedef 3.2. Ölçme-değerlendirme yöntemlerinin öğrenmeyi destekleyen ve yeterlik temelli güncel yöntemlerle geliştirilmesi |
Hedef 3.3. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin öğrenme sürecindeki gelişimi gösteren öğrenci merkezli uygulamalarla geliştirilmesi |
4. Öğrenciler |
Hedef 4.1. Eğitim programının hedefleri, yapısı, özellikleri, kurumsal insan gücü ve altyapısına uygun öğrenci sayısının belirlenmesinde esas alınacak raporun hazırlanması |
Hedef 4.2. Öğrencilerin klinik öncesi sorumluluklarının belirlendiği yönergenin güncellenmesi ve eğitim rehberine eklenmesi |
Hedef 4.3. Öğrencilerin klinik uygulama kurulları ve intörnlerin klinik eğitim ortamlarındaki görev ve sorumluluklarını tanımlayan yönergenin güncellenmesi ve eğitim rehberine eklenmesi |
Hedef 4.4. Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulu’nun öğrenci temsiliyetinin nitelik ve etkinliğinin artırılması |
Hedef 4.5. Akademik ve sosyal danışmanlık sisteminin etkinliğinin artırılması |
Hedef 4.6. Tıp Fakültesi öğrencilerine yönelik kariyer planlama etkinlikleri sayısının artırılması |
Hedef 4.7. Öğrenci ve öğretim üyelerinin birlikte olacağı sosyal, kültürel ve sanatsal aktivitelerin arttırılması |
Hedef 4.8. Tıp Fakültesi öğrenci topluluğu sayı ve çeşitliliğinin öğrencilerin gereksinimine uygun olarak artırılması |
Hedef 4.9. Tıp Fakültesi öğrenci toplulukları ile yapılan bilimsel toplantıların sayısı ve öğrenci katılımının artırılması |
Hedef 4.10. Ulusal uluslararası öğrenci hareketliliğinin arttırılması |
5. Program Değerlendirme |
Hedef 5.1. Program değerlendirme sistemi etkinliğinin artırılması |
Hedef 5.2. Program Değerlendirme Komisyonu çalışma usul ve esaslarının yönerge haline getirilmesi |
Hedef 5.3. Gelişim sınavı uygulama ve değerlendirme esaslarının oluşturulması |
Hedef 5.4. Gelişim sınavı uygulama koordinatörlüğü oluşturulması ve eğitim almasının sağlanması |
Hedef 5.5. Benzer Tıp Fakülteleriyle işbirliği yapılarak gelişim sınavlarının uygulanması |
6. Akademik Kadro |
Hedef 6.1. Eğitim kaynaklı akademik personel iş yükü analizi uygulama esaslarının oluşturulması ve uygulanması |
Hedef 6.2. Akademisyen okulunun kurulması |
Hedef 6.3. Eğitici gelişim programı hazırlanması |
Hedef 6.4. Mesleki gelişim programı hazırlanması |
Hedef 6.5. Yurt dışı/ yurt içi araştırma, lisansüstü ve post doktora programlarına katılımın artırılması |
7. Altyapı ve Olanaklar |
Hedef 7.1. Eğitim Araştırma Hastanesi eğitim ortamlarının öğrencilerin hekimlik bilgi, beceri ve uygulamalarında yeterli deneyim kazanmalarını sağlayacak şekilde iyileştirilmesi |
Hedef 7.2. Öğrencilerin hekimlik bilgi, beceri ve uygulamalarında yeterli deneyim kazanmalarını sağlayacak klinik eğitim ortamlarının sağlanması |
Hedef 7.3. Yeni yapılacak Eğitim Araştırma Hastanesinin mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi standartlarını karşılaması için çalışılması |
8. Örgütlenme, Yönetim ve Yürütme |
Hedef 8.1. Eğitim yönetiminde yer alması gereken idari teknik ve sekreterlik ihtiyacının giderilmesi konusunda gelişme sağlanması |
Hedef 8.2. Başka bir Üniversitenin Tıp Eğitimi Anabilim dalından destek istenmesi/ Farklı Üniversitelerin Tıp Eğitimi Anabilim dalları ile işbirliği yapılması |
9. Sürekli Yenilenme ve Gelişim |
Hedef 9.1. Stratejik Planda bulunan hedeflerin ulusal akreditasyon standartlarını karşılamasının sağlanması |
Hedef 9.2. Ulusal akreditasyon standartlarında yer almayan fakültemizin vizyon ve misyonu ile ilgili standartların geliştirilmesi |
2. HİZMET |
AMAÇ 2: Kalite güvence sistemi zemininde kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanarak tüm bileşenleri ile hesap verebilir, sosyal sorumluluk temelinde bölgesel imkânları kullanarak sağlık hizmetini geliştirmek |
HEDEFLER |
Hedef 1. Toplumun sağlık göstergelerinin izlenerek ve analiz edilerek sorun, gereksinim ve gelişim alanlarının belirlenmesi |
Hedef 2. Toplumun sağlık sorun ve gereksinimlerini bölgesel imkânları da kullanarak karşılayacak sağlık hizmeti geliştirilmesi, |
Hedef 3. Sağlık hizmeti sunumunun hizmet, eğitim ve araştırma dengesi temelinde nitelikli, kanıta dayalı, maliyet etkin, hasta odaklı sürdürülmesi |
Hedef 4. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon (FTR) Hastanesinin JEOKAREM projesi çerçevesinde donanım, nitelikli insan kaynağı açısından geliştirilmesi |
Hedef 5. FTR Hastanesinde rehabilitasyon alanında sunulan sağlık hizmetinin nitelik ve nicelik açısından geliştirilmesi |
Hedef 6. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulama Araştırma Merkezinin geliştirilmesi |
Hedef 7. Sporcu Sağlığı ve Uygulama Araştırma Merkezinin kurulması |
Hedef 8. Pilot Sağlık projelerimiz çerçevesinde Sağlık Turizmi hizmetinin sunulmaya başlanması |
3. ARAŞTIRMA-GİRİŞİMCİLİK |
AMAÇ 3: Bölgesel kalkınma ve ihtisaslaşma pilot üniversite sağlık projeleri önceliğinde, disiplinler arası işbirliğini artırarak, ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel AR-GE çalışmaları yapmak, bilgi üretmek ve üretilen bilgiyi ürüne dönüştürmek. |
HEDEFLER |
Hedef 1. Fakültenin bilimsel araştırma AR-GE laboratuvarlarının donanım ve malzeme eksikliklerinin karşılanmasını sağlayacak sürdürülebilir bir mekanizmanın oluşturulması |
Hedef 2. Üniversite ve özellikle fakültede disiplinler arası sistematik etkileşim ve yaygın işbirliklerini sağlayacak mekanizmaların geliştirilmesi |
Hedef 3. Araştırma projesi başvuru sayısının %25 artırılması (BAP-TUBİTAK-AB vb) |
Hedef 4. Akademisyenlerle dış kaynaklı projelerin buluşturulacağı sürdürülebilir mekanizmanın oluşturulması |
Hedef 5. Ulusal ve Uluslararası endekslerde yer alan bilimsel yayın sayısının %25 artırılması |
Hedef 6. Akademisyenlerin araştırma-girişimcilik konularında mesleki gelişimlerine yönelik etkinliklerin artırılması |
Hedef 7. Araştırmacılara proje ve bilimsel makale yazım desteği sağlayacak mekanizmalar kurulması |
Hedef 8. Tıp Fakültemizin düzenlediği Ulusal Uluslararası bilimsel toplantı sayısının artırılması |
4. TOPLUMSAL KATKI |
AMAÇ 4: İç ve dış paydaşlarla işbirliği içerisinde toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak, üretilen bilimsel bilgiyi paylaşmak ve toplum yararına kullanmak. |
HEDEFLER |
Hedef 1. Sağlık okuryazarlığı alanında etkinlikler yapılması |
Hedef 2. Bağımlılık alanında toplumsal farkındalığı artıracak etkinlikler yapılması |
Hedef 3. Hasta ve hasta yakınlarına bulaşıcı ve kronik hastalıklara yönelik ve kanser erken tanısı için eğitim verilmesi |
Hedef 4. Bölgemizde görülen önemli hastalıkların hastalık yükü ve farkındalığı çalışmaları yapılması |
Hedef 5. Ulusal, bölgesel ve yerel nitelikli kurum, kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri ile sağlık alanında iş birliğinin arttırılması |
Hedef 6. Dezavantajlı gruplara ve çevresel duyarlılığa yönelik sosyal sorumluluk proje ve faaliyetlerinin artırılması |
Hedef 7. Pilot Üniversite Sağlık Projeleri alanında sağlık hizmeti sunumunun niteliği ve çeşitliliğinin artırılması |
Hedef 8. Pilot Üniversite Sağlık Projeleri alanında verilen sağlık hizmetlerine erişimin yaygınlaştırılması |
5. KURUMSAL GELİŞİM |
AMAÇ 5: Paydaşların katılımını sağlayarak, görev, yetki, sorumluluk ve işbirliği alanlarının belirlenmesi, değerlendirilmesi, kurumsal gelişimin sürekliliğinin sağlanması ve kurum aidiyetinin arttırılmasını kalite yönetim standartları çerçevesinde yürütmek. |
HEDEFLER |
Hedef 1. Ahilik kültür ve geleneğinin kurumsal gelişime katkıda bulunmasını sağlayan proje ve faaliyetler yapılması |
Hedef 2. Topluma, paydaşlarımıza ve üniversite adayı öğrencilere yönelik tanıtım faaliyetleri yapılması |
Hedef 3. Kurumsal kimliği geliştirecek ve aidiyeti artıracak etkinlik ve faaliyetlerin yapılması |
Hedef 4. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programımızın akreditasyonu için başvuru yapılması |
Hedef 5. Öncelikli dış paydaşlarımızın İç Kalite Güvencesi Sistemlerimiz ve işleyişleri hakkında farkındalık ve katılımlarının arttırılması |
Hedef 6. İç paydaşlarımızın İç Kalite Güvencesi Sistemlerimiz ve işleyişleri hakkında farkındalık ve katılımlarının arttırılması ve kurumsal kalite kültürünün geliştirilmesi |
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ PROGRAM ÇIKTILARI
Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
YETKİNLİK ALANI-1 / MESLEKİ UYGULAMALAR
YETKİNLİK 1.1. SAĞLIK HİZMETİ SUNUCUSU
1 :Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2 :Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3 :Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4 :Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5 :Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6 :Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7 :Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8 :Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9 :Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10. Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verilerin mevcut düzenlemelere uygun şekilde dokümante eder, tıbbi ve adli kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapabilir.
YETKİNLİK ALANI-2 / MESLEKİ DEĞERLER VE YAKLAŞIMLAR
YETKİNLİK 2.1. MESLEKİ ETİK VE PROFESYONEL İLKELERİ BENİMSEYEN
11 :Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
12 :Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
13 :Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
14 :Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
15 :Ahilik geleneği ışığında mesleki etik değerlerin gelişimine katkıda bulunur, karşılaştığı sorunlara çözüm bulur ve mesleki etik ilkelere bağlı kalarak sorumluluklarını yerine getirir.
YETKİNLİK 2.2. SAĞLIK SAVUNUCUSU
16 :Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
17 :Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
18 :Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
19 :Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
YETKİNLİK 2.3. LİDER-YÖNETİCİ
20 :Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
21 :Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
YETKİNLİK 2.4. EKİP ÜYESİ
22 :Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
23 :Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
24 :Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
YETKİNLİK 2.5. İLETİŞİMCİ
25 :Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
26 :Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
27 :Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
YETKİNLİK ALANI-3 / MESLEKİ VE BİREYSEL GELİŞİM
YETKİNLİK 3.1. BİLİMSEL VE ANALİTİK YAKLAŞIM GÖSTEREN
28 :Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
29 :Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
30 :Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
31 :Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
32 :Akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanımının önemini kavrayarak hastaların tanı ve tedavisini planlar.
YETKİNLİK 3.2. YAŞAM BOYU ÖĞRENEN
33 :Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
34 :Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
35 :Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.
36 :Sorumluluğu altında bulunanların öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kişisel ve mesleki gelişimlerini destekler.